شروع سخنرانی باید با ارائه ی مروری طاسی از آنچه فراغت است مطرح شود، مخاطب را بازنشسته کند که خطبه شما مرتبط و مفید خواهد حیات. شروع سخنرانی بهترین فرصت برای متقاعد کردن دیگران است تا به آنها نشان دهد که شما سخنی ارزشمند برای گفتن دارید. یک فاتحه خطبه مطلوب باید دارای پنج فردی اساسی باشد: احضار توجه مخاطب؛ معرفی موضوع؛ توضیح ارتباطش با مخاطب؛ تقریر قضیه یا هدف سخنرانی؛ و چکیده ای از نکات اصلی. درون پایان مقدمه، مخاطب باید بداند که شما به چه سویی می روید و سخنرانی تان چه مسائلی را پوشش خواهد رحم. چنانچه سخنرانی ترغیب کننده نمایش می دهید، مسئله ی خود را تو مقدمه پیش روی کنید. چنانچه در حال ارائه ی خطبه آموزنده ای هستید، توضیح دهید که چه چیزی به مخاطب خواهید آموخت.



هنگامی که مطلع ی خود را می نویسید، تلاش کنید به این پرسش ها پاسخ دهید:

گستره ی ارائه تان چیست؟ موضوع تان چقدر محدود خواه گسترده است؟ چطور بوسیله مخاطب ربط دارد؟ اهمیتش برای مخاطب چیست؟ آیا هیچ دیدگاه متاخر یا چشم اندازهای خاصی دارید که به مذاکره موجود درباره ی موضوع تان بیفزایید؟ چرا مخاطب به جای افراد دیگر باید بوسیله شما گوش دهد؟ آیا به مخاطب اطلاعاتی می دهید یا بحثی دارید؟ اطلس ی طرز

تا پیوستن بوسیله اختتام مقدمه، شما باید مروری خلاصه از نکات اصلی خود ارائه دهید. این نقشه ی راه» به مخاطب کمک خواهد کرد تا نکات اصلی را در بن ی هدف بزرگ ترِ شما بفهمد. عاری ردیابی اطلس ی راه، مخاطب داخل معرض سردرگمی داخل میانه ی راه فراغت می گیرد. شروع سخنرانی خوب، بهینه راه برای اطمینان از احاله پیام تان است.

به نعوظ خلاصه، اول خطبه باید: مخاطب را به دام بیندازد. موضوع تان را توصیف کند. توضیح دهد که موضوع تان چطور به مخاطب وابستگی دارد. اهمیت موضوع را تشریح کند. احترام بیافریند: شما چه صلاحیتی برای بحث درباره ی این موضوع دارید؟ نوآوری شما را بیان بطی ء: چه چیز جدید یا خاصی درباره ی دیدگاه تان بود دارد؟ اطلس ی راهی از خطبه تان حاضر کند. نکات اصلی تان را اختصار کند. قضیه یا مرام تان را پیش روی بطی ء. نگارش مطلع

اگر حکایت، نقل قول، پرسش، یا دام »ی دیگری دارید که وحی بخش شما برای نوشتن شروع است، از آن بهره بگیرید. الهام خود را مسلم فرض نکنید! در برخی موارد، داستان سرایی مناسب، توالی غریزی ای برای طرح نکات اصلی شما خلق کردن می کند و بوسیله سادگی سخنرانی را به امر می اندازد؛ درون غیر اینصورت، شاید راحت برنده باشد که پس از نگاشتن درباره ی نکات اصلی تان، نگارش مقدمه را آغاز کنید. پردازش نکات اصلی، نشانه سخنرانی را مشخص می کند و بهتر است که پیش از شروع، ایده ی مشخصی داشته باشید که به کجا می روید. فراخوانی توجه و علاقه

برای طلبیدن توجه و تعلق ی مخاطب داخل شروع سخنرانی مقدمه ای انفجاری بنویسید و سپس، مروری سریع از سخنرانی تان عرضه دهید.

خطبه اساسا هنر متقاعدکردن مخاطب است؛ حتی وقتی نامحتمل است که بوسیله شما گوش بدهد. چطور می توانید شنوندگان خود را از دغدغه های یومیه شان دور کنید؟ چه چیز شما را به جذاب ترین فرید داخل عمر پایگاه -دست ِکم تا وقتی که سخنرانی تان تمام شود- تبدیل می کند؟ شما باید سریع و هوشمندانه ارتکاب کنید؛ چون برخوردهای اولیه معمولا همه ی برخوردهای اتیه را ذیل الشعاع فراغت می دهند. مقدمه سخنرانی شما هوی مخاطب را به شنوایی دادن تعیین می کند. بنابراین، یاد بگیرید که چطور شروعی انفجاری داشته باشید و از این منبع به نفع خود بهره ببرید. راهبردهایی برای مطلع سخنرانی

هشت گونه بخاطر شروع سخنرانی ماهرانه عبارت اند از: ۱. توضیحی تهییج آمیز یا مناقشه برانگیز بدهید

شما سپس می توانید از این موضع افراطی قفا نشینی کنید؛ ولی جدل، راهی مؤثر برای دعوت توجه مخاطب است.

مقیاس: ایالات متحده ی آمریکا باید با اِعمال جزا برای والدینی که بیشتر از یک فرزند دارند، پری خود را کنترل یواش. ۲. حقیقتی غافلگیر کننده یا نادر بگویید

نمونه: آیا می دانستید که نوشانیدن بلوبری می تواند با تقویت پیام رسان های عصبی در مغزتان، شما را واقعا باهوش پر حرارت کند؟ ۳. با یک نقل شرط آغاز کنید

اگر خودتان نمی توانید بوسیله جمله ای که توجه مخاطبان را جلب کند بیندیشید، از منابع دل کمک بگیرید (البته با اسناد مناسب).

مقیاس: اسکار وایلد (Oscar Wilde) می گوید: ابد دشمنانت را ببخش؛ هیچ چیز بیشتر از این، آنها را نمی رنجاند.» ۴. با حکایتی کوتاه آغاز کنید

معیار: در یکروز سرد و بارانی، از مسکن به جانب نگرش کارم رانندگی می کردم که گربه ای لاغر را به خشکی امدن جاده دیدم. دنده هایش از زیر پوستِ جنب و جنب شده اش بیرون زده بود؛ کاملا مشخص بود که بی حد گرسنه است. در لمحه تصمیم گرفتم که برای این گربه خانه ای پیدا کنم؛ توقف کردم و او را برداشتم و در صندلی ناشی نشاندم و مسیری را شروع کردم که عمر ام را بوسیله طریقی تغییر رحم که هرگز نمی توانستم تصور کنم. ۵. درباره ی ارتباط موضوع تان با مخاطب بحث کنید

استاندارد: غذاهایی که از نظر ژنتیکی تغییر یافته اند، همه ی فروشگاه های مواد غذایی را داخل سراسر سرزمین پر کرده اند؛ امروزه پارسایی از آنها ممکن محو. اگر امروز چیزی زده اید، چیزی زده اید که از نظر ژنتیکی دگرگونی یافته است. ۶. در برابر موضوعی بی پرده جبهه بگیرید

بوسیله یک مرد پوشالی» خواه مخالف مصنوعی» مبهم حمله نکنید؛ روشن و هویدا باشید.

نمونه: رسوم اداری و کاغذبازی های پوچ ی این دانشگاه هر روز مشت وپاگیرتر می شوند. ۷. موقعیت خودتان را تو مناقشه جاری محکم کنید

میزان: فرهنگ جمعی در حال نفوذ به محیط های کار کننده است که باهم اتحاد کردن تو گروه را وسوسه می کنند؛ مانند طرح های فضای اداری باز و محیط های گروهی جالب. شرکت ما در طبق این تمایل مقاومت کرده است. ما هنوز کلکسیون ای قدیمی از دایره هایی با درهای امانت داریم که از چهارگوشه هایی با دیوارهای بلندِ محصور مانند کندوی زنبورعسل تشکیل شده اند! حاصل ی این حکم چیست؟ روشن است! کارکنان ما هیچ گاه با حزن معاشرت نمی کنند! بوسیله نظرم، زمان آن رسیده است که به حس بدیع ای از هوا کار و تأثیر صمیمیت درون بهره وری نیروی فرمان برسیم. ۸. پرسشی مطرح کنید

میزان: آخرین باری که پولی بوسیله یک صنع خیریه اهدا کردید، چه زمانی بود؟ جبران

اعاده کوفته کننده است؛ درست است؟ چه کسی می خواهد چیزی را بیش از یک بار بشنود؟ در واقع، سخنرانان باتجربه و هوشمند درمی یابند که تکرار نباید حشو و زاید باشد؛ جبران باید کاملا بجا و هوشمندانه باشد و نقش تأکیدی و جلب کننده داشته باشد. تو این فرهنگ حواس پرتی، تفویض واژه، عبارت یا ایده ای جذاب و برگشتن به آن داخل طول خطبه تان می تواند بوسیله مخاطب کمک کند تا میان نکات انواع ارتباط برقرار نرم. فکر کردن کنید که شنوایی دادن به آهنگی خوب چه حسی دارد: هر بیتی با سرودی متاخر داستانی می سازد و پس ازآن بیتِ تکرارشونده بوسیله زمینه ی آهنگ برمی گردد. تو اینجا تکرار ضعیف کننده نیست؛ بلکه پیاده شدن جذابیت موضوع و ماندگاری آن درون ذهن مخاطب می افزاید. وحی گیری

اگر ایده ای ندارید و انسداد کرده اید، برای الهام گرفتن با سخنرانان دیگر گفت وگو کنید. چنانچه در سایت های مرجعِ ویدئو قرین یوتیوب یا ویمِئو (Vimeo) به دنبال سخنرانی بگردید، می توانید سخنرانان ماهری را ببینید که با همان مشکلات شما اسیر هستند. برای خودتان تصمیم بگیرید که چه چیزی راهگشاست و چه چیزی مؤثر نیست. اعتبارسازی

بخاطر ابداع اعتبار، سخنران باید با ارائه ی خودش به عنوان مرجعی در موضوع، اعتماد و حرمت مخاطب را بوسیله مشت آورد.

در حوزه ی سخنرانی، پیام از پیام رسان جداشدنی محو. اگر مخاطب بوسیله شما اعتماد نکند، به شما گوش نخواهد کرد. متأسفانه، اعتماد مخاطب غالبا بر مبنا عواملی ظاهری، احمقانه و نامرتبط و بوسیله ندرت بر محور ی دغدغه های برقرار شکل می گیرد. غلبه پیاده شدن برخوردهای نخست شاق است و مخاطب پیش از اینکه حتی فرصتی برای معرفی کردن خود داشته باشید، بی رحمانه قضاوت تان می بطی ء. برای دعوت متکی و احترام مخاطب، تنها آماده کردن یک خطبه خوب کافی نیست؛ نیز باید خودتان را آماده کنید. ایجاد احترام شاید قرین وظیفه ای حیاتی به نظر برسد. به هرحال، افراد گوناگون به عقب چیزهای متفاوتی هستند. چطور امکان دارد که بتوانید همگی آنها را راضی کنید؟ خوشبختانه، سخنرانان می توانند با متکی بر مجموعه ای از دستورالعمل های کلی، در موقعیت های گوناگون جاه کسب کنند. خویشتن ارائه گری

خود ارائه گری عاملی مهم در اعتبار سخنران است. راهبردهای پایین تر می تواند اعتبار و حرمت ویژه ای را برای سخنرانان از سوی مخاطبان گیرایی به ارمغان آورد: شکل مناسب بپوشید. از میزان رسمی بودن موقعیت آگاه باشید و نحوه ی پوشش تان را پیاده شدن همان بنیاد تعیین کنید. ساده باشید: الگوهای زرق وبرق دار، رنگ های روشن، جواهر پرزرق وبرق و پوشش های بدن نما شاید باعث حواس پرتی مخاطبان از پیام شما شوند. وقتی تردید دارید، پیاده شدن پوشش حرفه ای رسمی تکیه کنید. بوسیله مخاطب نگاه کنید. سخنرانانی که با مخاطب ارتباط چشمی برقرار می کنند، گشاده روتر، زیبنده اعتمادتر و با اعتمادبه نفس نم به نظر می رسند. تا اینکه اگر از روی نوشتار می خوانید خواه از کارت های یادداشت کمک می گیرید، هر از گاهی، نگاه تان را بالا بیاورید تا مناسبت تان را با مخاطب حفظ کنید. با صدایی رسا، واضح و با تکیه گاه بوسیله نفس واج بگویید. اگر شما اعتمادبه نفس داشته باشید، مخاطب بوسیله سادگی آن را درک می کند. قدر خود را بیان کنید. مخاطب به شما راحت نمدار اعتماد خواهد کرد چنانچه بتوانید مدلل کنید که افراد دیگر هم برای تخصص تان نرخ قائل هستند. عزت محتوی مدارک مرتبط، گواهینامه ها، تقدیرنامه ها، توصیه نامه ها، امتحان های کاری، فعالیت های داوطلبانه و گوناگون دیگر دستاوردهای فردی هستند. ارتباط شخصی خود را با موضوع آشکار کنید. موضوع چه اهمیتی برای شما دارد؟ این موضوع چطور به خشکی امدن زندگی تان معلول گذاشته است؟ اگر مناسب است، داستانی شخصی ستایش کنید که رابطه تان را با موضوع توضیح درنگ. با مخاطب بنیان ای مشترک بسازید. چه مشکلات مشترکی دارید؟ اهداف مشتر ک تان چیست؟ ابراز شایستگی

چرا مخاطب باید به آنچه شما می گویید، گوش دهد؟ بارِ اثبات این موضوع به خشکی امدن گرمابه شماست؛ پس باید درباره ی مقدار تجربه، آموزش یا استیناف خود مذاکره کنید و آن را بخاطر مخاطب روشن کنید. به مخاطب بگویید که چطور به مرجعی زیبنده تکیه در موضوع ِ مورد مذاکره تحول شده اید. با این حال، خواهش نداشته باشید که همه به سادگی واج تان را بپذیرند؛ از منابع دل برای افزایش اعتبارتان بهره بگیرید. تشریح کنید که شما با مذاکره های مربوط بوسیله موضوع آشنا هستید. بوسیله مراجع دیگر در موضوع سخنرانی اشاره کنید خواه از آنها نقل قول کنید تا نشان دهید که با فعالیت های آنها بوسیله خوبی آشنایی دارید. همچنین، بوسیله مخاطب نشان دهید که می فهمید چطور موضوع تان در مبنا ای بزرگ تر جا می گیرد. به پیشینه ی موضوع و کارکردش در زمینه ها یا اتیکت های دیگر نگاه کنید. اصل وینستون چرچیل: هرچه بیشتر به ظهر بنگرید، احتمالا جلو را بیشتر خواهید رویت.» استدلالی برجسته بخاطر تماس ی میان زمینه و حکمت است. مرجع شایستگی خود را در این موضوع اعتراف کنید: تجربه، آموزش خواه استیناف به مراجع بیرونی واگذاری دهید. حس و اخذ تان را از زمینه ی بزرگ تر به مخاطب علامت دهید. تصرف اعتبار از مخاطب ظنین

اگر با مخاطبی شکاک خواه مخالف گفتگو می کنید، با ساختن زمینه ای مشترک آغاز کنید. به باورها و ارزش های مشترک متوسل شوید و هدفی را مشخص کنید که همگی بر آن توافق دارید. به این مرام مشترک در طول سخنرانی تان بارها ارجاع دهید تا به مخاطب یاد آوری کنید که درون نهایت، شما حزن همان چیز را می خواهید که او می خواهد. بوسیله افراد دودل مدال دهید که با اشتیاقی صادقانه، سبب پیدا کرده اید تا بهترین پاسخ را بیابید و در نتیجه، با دقت و هوشمندی، دیدگاه های آنها را داخل دیدن گرفته اید. اگر عاری تأمل، دیدگاه های مخالف را در دیدن نگیرید، اعتبارتان را از دست می دهید. اگر بتوانید توضیح کنید که می فهمید چرا دیدگاه های مخالف دوست داشتنی هستند، خلال بحث درباره ی موضع تان شرف بیشتری خواهید یافت. اگر نتوانید به نکات مشترک مناقشه بپردازید، مخاطب بهانه ای برجسته خواهد داشت تا با مذاکره تان لگن کند. به نعوظ تلخیص: زمینه ای مشترک پیدا کنید. به باورها و بها های مشترک متوسل شوید. هدفی مشترک وقوف کنید. در طول سخنرانی، بوسیله این هدف مشترک برگردید. تشریح کنید که شما از دیدگاه های دیگر درباره ی این موضوع آگاه هستید. نشان دهید که نرخ موضع های ضد را می فهمید. درباره ی موضع تان بحث کنید. معرفی موضوع، مسئله و نکات واقعی

وافر زود مروری از موضوع، مسئله و نکات کلیدی تان فراهم کنید تا به مخاطبان نشان دهید که چرا باید بوسیله خطبه تان علاقه مند باشند.

سخنرانان باید در زننده ترین زمان ممکن، با شناساندن موضوعی، مسئله (خواه مرام پایگاه) را بیان کنند. پس از آغازی جذاب و توجه برانگیز، زمان کمی دارید تا مخاطب را متقاعد کنید که مطلبی ارزشمند برای تفسیر کردن دارید.

معرفی موضوع: موضوع تان را تقریر کنید. موضوع را تو سطح مناسب برای مخاطب توضیح دهید. مفاهیم کلیدی را مدح کنید. با یادآوری اهمیت موضوع، تشریح دهید که موضوع چطور به حاضران ربط دارد. معرفی مسئله

بیان اولیه ی روانی (خواه بیان مرام در سخنرانی آموزشی) را خلاصه و جذاب بگویید.

به یاد داشته باشید: بیان قضیه باید بحث شما را داخل یک تا سه یکسره خلاصه بطی ء. معرفی نکات اصلی

پیش از اینکه شروع تان به سرانجام برسد، به مخاطب مروری از نکات اصلی تان ارائه دهید. شاید مفید باشد که به طرح طاسی تان مراجعه کنید و فهرستی موجز از نکات واقعی تان مهیا کنید. آن فهرست را به شکل جملات تمام بیان کنید تا مرور خوبی داشته باشید. معیار: موضوع، روانی و نکات واقعی

ویتامین D شاید امروز داغ ترین موضوع در رژیم و تغذیه باشد. نشریات دانشگاهی، مجلات مُد و زندگی و برنامه های گفت وگوی تلویزیونی، از مطالب فراوانی درباره ی ویتامین D پرشده اند.

هیچ کس در اهمیت این موضوع تردید ندارد؛ ویتامین به جذب کلسیم کمک می کند؛ سلامت عظم را افزایش می دهد؛ تو استواری جهیز ایمنی و کاهش اضطراب بدن مؤثر است. به همین دلیل، بنا کنار برآوردِ پژوهش های اخیر، بین ۱۰ تا ۷۵ درصد از آمریکایی ها از سقوط ویتامین D رنج می برند که وحشتناک است.

قرار کنید؛ ۱۰ تا ۷۵؟ این طیف عظیمی است!

برای کشف وسعت مشکل، باید نگاهی دقیق تیز بوسیله این ارقام بیندازیم؛ و این دقیقا کارگر است که در این نمایش انجام خواهیم داد. من مروری با نظم زمانی و تحلیلی از روش های کمیت گیریِ سطح ویتامین D در جمعیت آمریکا را آماده کرده ام که با پژوهشی انجام شده در این دانشگاه آغاز می شود. تحلیل نمونه

آغاز این سخنرانی موضوعی را بیان می بطی ء (هبوط ویتامین D)؛ اهمیت آن را بیان می کند؛ ارتباطش را با مخاطب تشریح می دهد و بعد هدف ارائه را می گوید: بررسی طیف گشاد ی پیش بینی های بها هبوط ویتامین D بر محور ی مطالعات انواع»؛ و داخل نهایت نکات واقعی را به طور تلخیص سیاهه می کند.

مجموعه آموزش سخنرانی و تدبیر بیانمهارت سخنرانی و فن بیان را بیاموزید و مخاطبان را مات و مبهوت خود کنید.

24،000 تومان20،000 تومانمشاهده محصول

چیزهایی درباره اولگا توگارچوک،پانزدهمین زن مرطوب نوبل ادبیات

اینتل از کاهش بها پردازنده های دوده نهم سری F و KF شناسایی عدل

شارژر شوهردار خودروی برقی با مقدار ۴۹۹ دلار

مخاطب ,ی ,تان ,های ,بوسیله ,موضوع ,درباره ی ,تان را ,کنید که ,نکات اصلی ,به مخاطب

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تامین تجهیز مولد برگزاری کلیه همایش ها و سمینارها دارالترجمه رسمی پارسیس آب روان دیما موویز ترفندهای تکنولوژی فقه و حقوق رسانه در مسیر آسمان بهبود بخشی محیط مدرسه سرویس وبلاگدهی